Від 18 липня 2022 року на сайті МОН майбутні вступники можуть отримати відповіді на запитання щодо вступу до закладів фахової передвищої та вищої освіти. У співпраці з Урядовим контактним центром запрацював чатбот, що стане онлайн-помічником у питаннях вступної кампанії 2022 року.
Натиснувши на кнопку «Поставити запитання», що розміщена в правому нижньому куту сайту, вступники можуть розпочати спілкування з консультантами.
Консультації надаються фахівцями оперативно, отримати консультацію через сервіс можна з понеділка по четвер (09:00-17:00), а також у п’ятницю (09:00-16:00).
Зазначимо, що у разі налаштувань автоматичого перекладу вмісту сторінок з української на будь-яку іншу мову, чат теж відображатиметься обраною мовою. Для переходу на українську необхідно в налаштуваннях браузера вимкнути автоматичний переклад сторінок або змінити відповідні параметри.
Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет у ефірі національного телемарафону розповів, що наразі проводиться активна робота задля повернення до офлайн-навчання у 2022/23 навчальному році, проте безпека всіх учасників освітнього процесу залишається першочерговою складовою.
«В умовах воєнного часу ми впроваджуємо очний освітній процес у приміщеннях навчальних закладів виключно за погодженням з органами влади. У разі наявності небезпеки заклад впроваджує дистанційний або змішаний формат навчання. Якщо в укритті не вистачає місць на всіх учасників освітнього процесу, є рекомендації щодо розділення навчання на кілька змін», – повідомив Сергій Шкарлет.
Також розглядається варіант, у межах якого деякі дисципліни викладатимуться в офлайн-форматі, а низка інших – онлайн.
Уряд рекомендує розпочати навчальний рік у школах із 1 вересня. В університетах — з 15 серпня, за винятком перших курсів. Про це повідомив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час засідання Кабінету Міністрів 24 червня.
«Навчальний рік розпочнеться 1 вересня в очному режимі. Питання складне, адже пов’язано з безпекою наших дітей. Безпекова ситуація в країні різна, і вже зараз зрозуміло, що на прифронтових територіях повернутися до очного навчання неможливо, а тому там продовжиться онлайн-формат. Так само як і на окупованих територіях», — відзначив Прем’єр-міністр.
Денис Шмигаль наголосив, що місцева влада має пропрацювати весь організаційний процес і очної, і змішаної форми навчання. Міністерству освіти і науки, Міністерству внутрішніх справ, Міністерству розвитку громад та територій, ВЦА доручено забезпечити довезення дітей до шкіл, а також безпеку в закладах освіти. За словами Глави Уряду, органи місцевого самоврядування повинні:
Для учнів 1-10 класу, в яких не було можливості повноціно навчатися з березня 2022 року, онлайн-школа «SchoolToGo» організовує безкоштовний проєкт – «Літня школа 2022».
Протягом двох місяців навчання (липень-серпень) діти зможуть надолужити українську шкільну програму за період від березня до кінця навчального семестру.
«Літня школа» буде корисною для:
учнів 1-10 класу, які не мали повноцінного вивчення всіх шкільних предметів за українською шкільною програмою у березні-травні;
учнів 1-10 класу, яким потрібне повторення, узагальнення та систематизація знань, засвоєних за час навчання у березні-травні.
Сьогодні, 21 червня 2022 року, розпочинається другий етап підтвердження участі в основній сесії НМТ. Про це нагадав Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.
Для цього з 21 червня до 7 липня 2022 року на інформаційній сторінці у спеціальній формі потрібно вибрати із запропонованого переліку назву населеного пункту, де зручніше буде складати тестування незалежно від того, де перебуватиме учасник у період проведення основної сесії, ー в Україні чи за кордоном.
Важливо! Якщо кількість вступників, які хочуть складати тестування в певному місті, перевищуватиме кількість робочих місць, що можуть створити організатори для проходження тестування, то після заповнення цих місць місто стане недоступним для вибору у випадному списку.
Зпитання «Яку професію обрати для дитини?» залишається одним із найактуальніших для батьків підлітків під час війни. Команда Міністерства освіти і науки України вирішила продовжити системну реалізацію Всеукраїнського проекту з профорієнтації та побудови кар’єри «Обери професію своєї мрії», що успішно пройшов пілотування у 2021 році та є одним з 11 пріоритетних проектів МОН на 2022 рік.
«Ми створюємо всі умови для профорієнтації учнівської молоді України, адже людський капітал – найцінніший скарб сильної та незалежної країни. Ми взяли за основу кращий світовий досвід і розробили тестування на основі штучного інтелекту, що дозволяє швидко й точно визначити перелік здібностей і актуальних професій індивідуально для кожної дитини», – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.
Сьогодні, 7 червня 2022 року, завершується перший етап підтвердження участі в основній сесії національного мультипредметного тесту (НМТ). Станом на восьму годину 7 червня 2022 року спеціальну форму, розміщену на інформаційній сторінці у вкладці «Підтвердження участі в НМТ», заповнили понад 214 тис. учасників. В Україні тест готові складати майже 190 тис. осіб, за кордоном – понад 25 тис.
Другий етап розпочнеться з 21 червня і триватиме до 7 липня. На цьому етапі потрібно остаточно вибрати місто, країну, а також у разі необхідності можна змінити населений пункт.
Сьогодні, 1 червня, Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет в ефірі телемарафону «Єдині новини» розповів про організацію роботи вчителів під час канікул, оплату праці освітян та становище педагогів на тимчасово окупованих територіях України.
Зокрема, він повідомив, що під час воєнного стану вчителям надаються 24 календарні дні відпустки, але у ВРУ вже є законопроект, яким передбачено повернення 56 днів відпустки, як це було до військової агресії рф.
Також Міністр сказав, що майже 10 тис. українських освітян не можуть отримати заробітну плату через відсутність уповноважених осіб закладів, які мають цифрові підписи.
Міністерство цифрової трансформації та Міністерство освіти і науки України разом із проектом EU4DigitalUA презентували проект оновлення змісту, освітніх ресурсів і підходів до навчання предмета інформатики в школах.
Проектом передбачено залучення найкращих українських та європейських експертів, а також представників ІТ-кластерів та ІТ-асоціацій України, які вже готові надати зі свого боку технологічну експертизу для ефективного впровадження новітніх цифрових технологій у викладання, навчання та оцінювання учнів, а також створення нового контенту для шкільного предмета інформатики у 1–11 класах.