У центрах обслуговування платників податків Черкащини можна отримати інформаційні, консультативні та адміністративні послуги. Нині в ЦОПах регіону надають 91 адмінпослугу. Про це інформує начальниця управління податкових сервісів ГУ ДПС у Черкаській області Наталія Бойко.
До контрольованих операцій відносяться господарські операції, що можуть впливати на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств (для резидентів Дія Сіті – на фінансовий результат до оподаткування), а саме здійснені:
- з пов’язаними особами-нерезидентами, а також через використання у ланцюгу постачання іншої особи без істотних функцій, активів та ризиків;
Останнім часом у медіа з’явилася інформація про можливі помилки фізичних осіб-підприємців (ФОП) при заповненні Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, а також сум утриманого з них податку і сум нарахованого єдиного внеску (далі – Податковий розрахунок). Зокрема, увагу звертають на правильність заповнення полів 062 та 063.
Сучасні електронні сервіси ДПС України забезпечують дистанційне спілкування з податковою службою, зокрема дають змогу здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі.
Для листування з контролюючими органами через Електронний кабінет платнику податків необхідно подати Заяву про бажання отримувати документи через Е-кабінет.
Щоб подати Заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет платнику потрібно:
Від початку нинішнього року 132 жителі Черкаської області задекларували право на податкову знижку - на загальну суму до повернення з бюджету 0,8 млн грн
Як інформують у структурі, це право передбачено для платників податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), які протягом року здійснювали витрати, що підлягають компенсації з бюджету.
З 1 січня по 31 грудня 2025 року можна подавати документи на отримання податкової знижки за витратами 2024 року.
Звертаємо увагу платників податків, що з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних можна звернутись до Головного управління ДПС у Черкаській області особисто (18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235), телефоном «гарячих ліній»: (0472) 33-91-97, (063) 525-95-27 або на електронну скриньку комунікаційної податкової платформи Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..
Наші фахівці готові надати вам детальні консультації та допомогти уникнути податкових ризиків!
Потребуєте додаткової інформації? Скористайтесь «гарячими лініями» з різних напрямків. Контакти – https://ck.tax.gov.ua/kontakti/
За 2024 рік платники податків Черкащини сплатили 234,6 млн грн акцизного податку до державного та місцевих бюджетів. Про це повідомляють у Головному управлінні ДПС у Черкаській області.
Так, за 12 місяців 2024 року платники до загального фонду державного бюджету сплатили 31 190,5 тис. грн акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів.
21 листопада 2024 року за № 1752/43097 Міністерством юстиції України зареєстровано наказ Міністерства фінансів України від 07.11.2024 № 567 «Про затвердження Змін до форми декларації з акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації з акцизного податку» (далі – наказ № 567).
Пунктом 3 наказу № 567 визначено, що він набуває чинності з дня його офіційного опублікування, крім окремих його положень, які набирають чинності з 01 січня 2026 року.
27.12.2024 наказ № 567 опубліковано в Офіційному віснику України № 109.
Впровадження електронного аудиту («е-аудит») здійснюється в рамках Національної стратегії доходів до 2030 року (далі – НСД). Основні положення НСД узгоджені з МВФ та враховують міжнародну практику оподаткування, євроінтеграційні процеси, рекомендації Світового банку.
Одним із напрямів реалізації НСД є заходи по впровадженню «е-аудит», що сприятиме удосконаленню процесів організації проведення перевірок та цифрової трансформації контрольно-перевірочної роботи, зокрема, через впровадження стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA).
На сьогодні прийнято зміни до законодавчих та нормативно-правових актів, якими досягнуто усіх необхідних передумов для впровадження процедури електронного аудиту (е-аудит), а саме, визначено форму, структуру та порядок надання електронних документів SAF-T UA до контролюючих органів, розроблено методики проведення перевірок, удосконалено «Електронний кабінет» для забезпечення зручності роботи з великими обсягами даних.
Для платників податків передбачається:
- сприяння достовірності ведення бухгалтерського та податкового обліку;
- надання можливості виправлення виявлених помилок при поданні SAF-T UA файлу (система відображає ймовірні помилки платника);
- підвищення рівня добровільного дотримання платниками податкового законодавства;
- забезпечення прогнозованості щодо відбору платника до документальної перевірки.
Для податкових органів запровадження «е-аудит» передбачає:
- введення автоматизації податкових ризиків та поглиблене впровадження ризико-орієнтованого підходу, що підвищить якість відбору платників до документальних перевірок та їх результатів;
- прискорення та спрощення процедури аналізу даних бухгалтерського та податкового обліку платників;
- стандартизація процесів податкових перевірок;
- зменшення впливу «людського» фактору під час процедур податкового контролю.
Впровадження європейських стандартів у діяльність податкових органів потребує якісного та послідовного підходу. Так, для зручності платників на вебпорталі ДПС створено банер «SAF-T UA», в якому структуровано інформацію щодо стандартного аудиторського файлу.
З метою удосконалення системи співпраці та інформаційного обміну між платниками податків та органами державної влади, ДПС повідомлено про можливість укладання Меморандуму з великими платниками податків про участь в експерименті із запровадження процедури («е-аудит») шляхом надсилання відповідних повідомлень до електронних кабінетів великих платників податків. Ознайомитись з Меморандумом про участь в експерименті із запровадження Концепції електронного аудиту великим платникам податків можна за посиланням: Головна/БАНЕР/SAF-T/Меморандум про участь в експерименті із запровадження процедури (е-аудит).
Протягом 2024 року заключено/пролонговано 24 Меморандуми про участь в експерименті із запровадження процедури «е-аудит» з великими платниками податків, які надали згоду сформувати та надіслати стандартний аудиторський файл (SAF-T UA) до ДПС для його тестової обробки, та проведено з ними онлайн-зустрічі.
На сьогодні SAF-T UA в Україні впроваджується поступово – на даному етапі вимога до формування та подання стандартного аудиторського файлу розповсюджується лише на великих платників податків.