Міністерство цифрової трансформації та Міністерство освіти і науки України разом із проектом EU4DigitalUA презентували проект оновлення змісту, освітніх ресурсів і підходів до навчання предмета інформатики в школах.
Проектом передбачено залучення найкращих українських та європейських експертів, а також представників ІТ-кластерів та ІТ-асоціацій України, які вже готові надати зі свого боку технологічну експертизу для ефективного впровадження новітніх цифрових технологій у викладання, навчання та оцінювання учнів, а також створення нового контенту для шкільного предмета інформатики у 1–11 класах.
Оновлення змісту і освітніх ресурсів предмета інформатики є частиною великої реформи IT-освіти України.
1 вересня 2022 року розпочнеться пілотування проекту в 50 закладах загальної середньої освіти. А з 1 вересня 2023 року оновлений зміст предмета інформатики для закладів загальної середньої освіти буде реалізовуватися на загальнодержавному рівні.
«Один із наших ключових проектів у рамках реформи IT-освіти — оновлення шкільного курсу з інформатики. У закладах освіти застаріле програмне забезпечення, не вистачає вчителів з ІТ-освітою, предмет викладають вчителі інших предметів. Це зовсім не ті уроки інформатики, які допоможуть дітям знайти себе в новому цифровому світі. Впевнений, що оновлені уроки з інформатики стануть тим першим базисом, який допоможе дітям потім легко знайти себе в IT-спеціальностях», – зазначив Віце-прем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров.
Як повідомив Генеральний директор директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України Олег Єресько: «Реформа нової української школи, яку реалізує Міністерство освіти і науки України, ставить за мету розвиток кожної конкретної дитини. Забезпечити реалізацію цієї мети без сформованих сучасних цифрових компетентностей неможливо. Цей проект є яскравим зразком синергії зусиль двох міністерств, наших міжнародних партнерів, яка й має гарантувати кожному учню високий рівень конкурентоспроможності, формування його як успішної особистості в цифровому суспільстві в умовах цифрової економіки, яка швидко розвивається в Україні».
За словами директора Інституту модернізації змісту освіти МОН України Євгена Баженкова, у рамках реформи нової української школи вже відбувається процес оновлення навчальних програм: «Ініціатива Мінцифри є актуальною та сучасною! МОН та ІМЗО надаватимуть науково-методологічну підтримку авторським колективам у підготовці нових та сучасних програм, у створенні нових, цікавих освітніх ресурсів для учнів, у розробці освітніх програм підвищення кваліфікації вчителів Інформатики! Разом ми досягнемо кращих результатів в процесі модернізації змісту освіти в умовах розвитку цифрового суспільства в Україні».