Міністерство освіти і науки презентувало платформу дистанційного навчання «Професійна освіта онлайн». Вона дозволить учням навчатися робітничих професій онлайн, педагогам – доповнити навчання сучасним цифровим контентом та всім охочим – здобути робітничу професію або підвищити професійну кваліфікацію дистанційно. На платформі вже розміщено 24 навчальні курси.
«Створення платформи дистанційного навчання у професійній освіті – це один із ключових проєктів у сфері онлайн-навчання, однак її запуск – лише початок довгого шляху. Бо найважливішим завданням все ж залишається створення не просто якісного онлайн-контенту, а передусім інтерактивного. Контенту, який буде цікавим для нового покоління, з технологіями занурення, тестами, тренажерами, симуляторами і навіть віртуальною та доданою реальністю. Таким ми бачимо майбутнє професійної освіти», – зазначив заступник Міністра освіти і науки Олександр Костюченко.
Цей безкоштовний онлайн курс на платформі Prometheus буде цікавим для молодих людей, які бажають навчатися, працювати та допомагати іншим попри стреси, життєві потрясіння та складні ситуації сьогодення.
Реальні загрози життю, страх за своїх близьких, невизначеність — сьогодні молодь щодня стикається зі складними викликами. Тому зараз важливими стають навички, що допомагають зберегти власну продуктивність під час будь-яких криз, тобто — життєстійкість.
Життєстійкість — це вміння протистояти стресу, відновлювати себе, свій психічний, фізичний та емоційний стан після травмуючих подій. Вона допомагає гідно проходити будь-які випробування.
Життєстійкість не є вродженим талантом, вона опановується і тренується. Ви можете навчитися допомагати собі та іншим в умовах кризи, орієнтуватися на можливості, які відкривають труднощі, і легше переживати будь-які складні ситуації.
Продовжується процес переведення на навчання за державним замовленням дітей загиблих захисників України, учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, а також дітей жителів особливо небезпечних територій, які зараховані до закладів фахової передвищої та вищої освіти до 2021 року включно.
Про це повідомив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.
Станом на 19 грудня 2022 року за рахунок внутрішнього перерозподілу та перерозподілу місць між закладами фахової передвищої та вищої освіти, підпорядкованих МОН, підтверджено та надано дозвіл для переведення на навчання за державним замовленням майже 13 тис. здобувачів.
До МОН надійшло 22 643 звернення щодо переведення на бюджетні місця здобувачів освіти від 311 закладів фахової передвищої та вищої освіти. Фахівці Міністерства опрацювали їх у повному обсязі.
«З міркувань безпеки та через складності логістики проведення зовнішнього незалежного оцінювання у традиційному форматі не є можливим. Тому Міністерство освіти і науки України як альтернативу розглядає проведення у 2023 році удосконаленого національного мультипредметного тесту (НМТ)», – повідомив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.
Нині Міністерство ініціювало підготовку спеціального законопроекту, який дозволить проводити НМТ у 2023 році. Деталі будуть оприлюднені у відповідному Порядку прийому, який затвердить МОН після прийняття відповідного закону Верховною Радою України.
Міністр назвав попередні характеристики структури НМТ.
Національний мультипредметний тест є різновидом зовнішнього незалежного оцінювання, який проводиться в тимчасових екзаменаційних центрах у комп’ютерному форматі та охоплює питання з декількох предметів.
У школах Лисянської громади 10 листопада відбулося нагородження подяками, дипломами та грамотами переможців і призерів II етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук і працівників освіти, які їх підготували та першого туру ІІ (обласного) етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»).
Подяки від директора Черкаського обласного центру роботи з обдарованими дітьми, дипломи від начальника Управління освіти і науки та грамоти від в.о. директора Черкаського обласного центру туризму, краєзнавства і екскурсій учнівської молоді переможцям конкурсу вручав голова Лисянської селищної ради Анатолій Проценко.
У жовтні в області провели основний етап міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022. До національної вибірки дослідження цьогоріч увійшли сім закладів освіти Черкаській області, повідомляють в управлінні освіти і науки ОВА.
Протягом 4 – 21 жовтня 175 п’ятнадцятирічних підлітків узяли участь у PISA-2022. Учні/студенти пройшли комп’ютерне тестування з читання, математики, природничих наук і креативного мислення, а також взяли участь в анкетуванні.
Онлайн-семінар «Організація роботи Малої академії наук України у 2022-2023 навчальному році» відбувся на Черкащині. У заході взяли участь понад 70 методистів органів управління освітою, наукових керівників та педагогів області. Долучився до обговорення заступник начальника ОВА Олександр Шамрай.
Мала академія наук України сьогодні – освітня система, що забезпечує організацію і координацію науково-дослідницької діяльності учнів, створює умови для їх інтелектуального, духовного, творчого розвитку та професійного самовизначення, тим самим сприяє нарощуванню наукового потенціалу, формуванню майбутньої наукової та політичної еліти країни.
Основна сесія Національного мультитесту розпочалася вчора на Черкащині. Явка учасників – 96%. про це повідомив начальник ОВА Ігор Табурець.
Мультитест побудований на принципах технології зовнішнього незалежного оцінювання, але в онлайн-форматі. Якщо раніше абітурієнти відповідали в зошитах, які потім віддавали на перевірку, то зараз усе в онлайні.
– Тестування відбувається лише в захищених приміщеннях і з перервою в разі повітряної тривоги, – наголосив очільник області. – На щастя, вчора минулось без неї. Ми доклали максимум зусиль для убезпечення абітурієнтів на мультитесті. Дякую освітянам, правоохоронцям і рятувальникам за належну координацію!
МОН та Мінцифра працюють над трансформацією системи IT-освіти в Україні. Ініціювали оновлення навчального предмета «Інформатика». Відповідний наказ підписано Віцепрем’єр-міністром — Міністром цифрової трансформації Михайлом Федоровим та Міністром освіти та науки Сергієм Шкарлетом.
Технології, смартфони та комп’ютери — велика частина нашого повсякденного життя. І навчати правильно цим користуватися важливо з дитинства, зокрема у школах на уроках інформатики. Цифрова грамотність — сьогодні життєво необхідна. Згідно з наказом МОН та Мінцифри створено міжвідомчу робочу групу, яка модернізує та розробить нові сучасні навчальні програми інформатичної освіти.
повідомляють у Міністерстві соціальної політики України, Уряд затвердив Порядок призначення і виплати соціальних стипендій Верховної Ради України для здобувачів фахової передвищої та вищої освіти та підвищив розмір соціальних стипендій Верховної Ради України для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, а також для дітей з малозабезпечених сімей.
Відповідно до ухваленого рішення розмір соціальних стипендій Верховної Ради України збільшується наступним чином.
Для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, які навчаються в закладах фахової передвищої та вищої освіти:
-віком до 18 років ‒ стипендії збільшуються до 5 891 грн,
-віком від 18 до 23 років – стипендії збільшуються до 5 582 грн.