Для реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій формується в електронному вигляді Заява про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за ф. № 1-ПРРО (J/F 1316605), яка подається за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків. У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації ПРРО реєструється шляхом присвоєння програмним забезпеченням фіскального сервера фіскального номера ПРРО із внесенням даних до Реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій. Про реєстрацію ПРРО суб’єкту господарювання направляється інформація у другій квитанції із зазначенням присвоєного під час реєстрації фіскального номера ПРРО. Датою реєстрації ПРРО є дата формування фіскального номера ПРРО.
Головне управлінні ДПС у Черкаській області нагадує платникам податків, що наявність боргових зобов’язань щодо податків і зборів тягне за собою нарахування штрафних санкцій.
Фізособи-підприємці, зокрема й платники єдиного податку II-IV груп, зобов’язані використовувати РРО/ПРРО у випадку здійснення «розрахункових операцій» у розумінні Закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265-95 ВР.
Державна податкова служба України повідомляє про оновлення версії програмного забезпечення безоплатного ПРРО від ДПС для операційних систем Android та iOS.
У оновленій версії:
додано можливість використання КЕП у форматі .pfx;
Ліцензія на право оптової чи роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах видається, зокрема, за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді заявою суб’єкта господарювання (зокрема іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (крім ліцензії на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним, роздрібну торгівлю пальним, зберігання пального з метою подальшої його реалізації іншим споживачам) – відповідно до статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Формування та видача кваліфікованого сертифіката відкритого ключа без ідентифікації особи, ідентифікаційні дані якої міститимуться у кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, не допускаються (відповідно до частини першої ст. 22 Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями).
Ідентифікація особи здійснюється кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг (його відокремленим пунктом реєстрації) шляхом перевірки та підтвердження належності фізичній чи юридичній особі, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, ідентифікаційних даних особи, отриманих кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг (його відокремленим пунктом реєстрації).
Державна податкова служба України нагадує громадянам про можливість в будь який час доби, 24/7 та в будь якому місці, повідомляти податкову службу через чат-бот «StopViolationBot» в месенджері Telegram про відомі факти порушень законодавства, зокрема, щодо:
незастосування РРО/ПРРО, невидачу чеків;
відмову у розрахунку банківською карткою;
завищення цін на продовольчі товари, лікарські засоби;
неоформлення трудових відносин з найманими працівниками;
здійснення господарської діяльності без державної реєстрації.
Інформуємо про деякі технічні можливості роботи в «Електронному кабінеті платника податків».
Нагадаємо, Електронний кабінет – сервіс податкової служби, який надає можливість платнику спілкуватися з податківцями в режимі реального часу. Користуватись «кабінетом» можуть юридичні/фізичні особи-підприємці, зокрема будь-яка особа, яка бажає отримувати адміністративні послуги, консультації, здійснювати розрахунки з бюджетом, замовляти та отримувати довідки, звітувати в електронному вигляді, не виходячи з дому.
Наразі пояснюємо, як в Електронному кабінеті при заповненні Заяви про скасування реєстрації РРО за ф. № 4-РРО додати реєстраційне посвідчення за ф. № 3-РРО.
У суб’єктів господарювання часом виникає питання, чи можна одночасно використовувати два КЕП (кваліфіковані електронні підписи) від різних кваліфікованих надавачів ЕДП (електронні довірчі послуги) для підписання електронних документів через Електронний кабінет. Може. Якщо СГ є суб’єктом електронного документообігу та надав інформацію до контролюючого органу щодо отримання таких КЕП, повідомивши про надання інформації щодо електронного підпису.
Відповідно до абзаців першого – третього п. 42.6 ст. 42 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) визначено, що електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до ПКУ, законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 851) та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2155) без укладення відповідного договору.
Порядок оформлення неповнолітній особі реєстраційного номера облікової картки платника податків передбачає певні кроки. Начальниця управління податкових сервісів ГУ ДПС у Черкаській області Наталія Бойко детально інформує, що для цього необхідно.
За її словами, у цілому громадянину, який не внесений до Державного реєстру, особисто або через представника, необхідно подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР.
– Ця картка, – говорить пані Наталія, – водночас є заявою для реєстрації у Державному реєстрі. Відтак потрібно пред’явити документ, що посвідчує особу, та містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство).