Відповідно до п.п. 212.1.17 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) платником акцизного податку є, зокрема, особа – виробник та/або імпортер тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, яка здійснює їх реалізацію для цілей оподаткування акцизним податком з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів за ставкою, визначеною п.п. 215.3.10 п. 215.3 ст. 215 ПКУ.

Об’єктом оподаткування акцизним податком є операції, зокрема, з реалізації виробниками та/або імпортерами, у тому числі в роздрібній торгівлі тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, для цілей оподаткування акцизним податком з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (п.п. 213.1.14 п. 213.1 ст. 213 ПКУ).

За січень-жовтень 2022 року на розгляд комісії ГУ ДПС у Черкаській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Комісія) надійшло 28315 Повідомлень про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування 1487 суб’єктами господарювання на загальну суму ПДВ 769,4 млн гривень.

За результатами розгляду Повідомлень щодо подання пояснень та копій документів прийнято рішення про реєстрацію 26314 Повідомлень по ПН/РК 1380 СГ на загальну суму ПДВ 704,4 млн гривень.

Головне управління ДПС у Черкаській області нагадує, що порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Мінфіну від 12.12.2019 р. №520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216 (далі – Порядок №520).

Пунктом 2 Порядку №520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі – комісія регіонального рівня).

Яка відповідальність передбачена за продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особам до 18 років, у тому числі продаж поштучно тютюнових виробів, а також здійснення торгівлі такою продукцією в місцях, в яких її продаж заборонено?

 Відповідно до ст. 15 прим. 3 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 481), забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових, тютюнових виробів, електронних сигарет, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння:

До якого контролюючого органу подається Податкова декларація з плати за землю, якщо земельні ділянки знаходяться на території територіальної громади у місті з районним поділом в різних районах такого міста і плата за землю сплачується на єдиний рахунок такої територіальної громади в розрізі земельного податку і орендної плати?

Відповідно до п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (далі – орендна плата).

Форма Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 № 560 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.01.2017 № 9, з 01.01.2023 – в редакції наказу Міністерства фінансів України від 18.02.2022 № 83) (далі – Декларація).

Головне управління ДПС у Черкаській області нагадує, що з 01.01.2022 набрав чинності Закон України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (далі- Закон № 1914), який зокрема змінює умови застосування спрощеної системи оподаткування (обрання групи платника єдиного податку) фізичними особами – підприємцями, які здійснюють діяльність у сфері послуг з надання доступу до мережі Інтернет провайдерських телекомунікацій послуг.

Розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води здійснюється у додатку 5 до податкової декларації з рентної плати. Для кожного типу водного об’єкта заповнюється окремий розрахунок (для отримання інформації щодо кодифікації водних об’єктів за типом водного об’єкта та напрямом використання води слід звертатись до установи, де отримано дозвіл на спеціальне водокористування).

Нагадаємо, форма податкової декларації з рентної плати затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 719 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 07.11.2016 № 927). Невід’ємною частиною Декларації є додатки. Відповідний тип додатка забезпечує обчислення податкового зобов’язання за відповідним видом об’єкта оподаткування. Зокрема, розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води здійснюється у додатку 5 до Декларації.

За інформацією в.о. начальника Головного управління ДПС у Черкаській області Сергія Гришка протягом січня – жовтня 2022 року до місцевих бюджетів Черкаської області юридичними особами сплачено 1,2 млрд грн місцевих податків і зборів. У порівнянні з аналогічним періодом 2021 року надходження зросли  на 35,6 млн гривень.

  Із загальної суми  надходжень 662,5 млн грн – це плата за землю,        388,3 млн грн – єдиний податок, 150,4 млн грн – податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки,  10,8 млн грн – місцеві збори та 1,9 млн грн – транспортний податок.

Найбільше, а саме – 20,4 відсотка від загальної суми надходжень, перерахували до бюджету суб'єкти господарювання міста Черкаси –             247,5 млн гривень.

Випадкове зображення