ЗВІТ
ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ПРОВЕДЕННЯ ПУБЛІЧНИХ ГРОМАДСЬКИХ ОБГОВОРЕНЬ ПРОЕКТУ РІШЕННЯ ЛИСЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ «ПРО РЕОРГАНІЗАЦІЮ ШЛЯХОМ ЛІКВІДАЦІЇ ХИЖИНСЬКОЇ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ – ФІЛІЇ ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ «ЛИСЯНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ №1» ЛИСЯНСЬКИЙ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ»
З метою забезпечення гласності, відкритості та прозорості діяльності органу місцевого самоврядування, врахування громадської думки під час прийняття важливих рішень для громади на підставі розпорядження селищного голови від 06.02.2025 № 18-р-1 були проведені публічні громадські обговорення (далі – громадські обговорення) проекту рішення Лисянської селищної ради «Про реорганізацію шляхом ліквідації Хижинської початкової школи - філії опорного закладу «Лисянський ліцей №1» Лисянської селищної ради Черкаської області» (далі – проект рішення).
Громадські обговорення були організовані виконавчим комітетом Лисянської селищної ради та пройшли у період з 07.02.2025 до 08.04.2025 року (включно). Відповідне інформаційне повідомлення оприлюднено на офіційному веб-сайті Лисянської громади.
Впродовж проведення громадських слухань звернення, пропозиції та зауваження не надходили.
Законодавчі основи відповідних рішень:
- п.30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» регламентовано, що реорганізація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням селищної ради;
- ч.3 ст.66 Закону України «Про освіту», згідно якої визначено, що право засновувати навчальні заклади, реорганізовувати та ліквідовувати їх надано селищним радам;
- ст.32 Закону України «Про повну загальну середню освіту», відповідно до якої рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник;
- п. 6 ч. 1 ст. 7 Бюджетного Кодексу України передбачено, що «бюджетна система ґрунтується на принципі ефективності та результативності – при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національних цінностей і завдань, шляхом забезпечення якісного надання послуг, гарантованих державою, місцевим самоврядуванням, при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів». Державна освітня субвенція на виплату заробітної плати нараховується на кількість дітей, а не ставки педагогічного навантаження, згідно принципам, визначеним Бюджетним Кодексом України.
Враховуючи вищевказані положення, оптимальне функціонування мережі закладів загальної середньої освіти громади повинно виходити з об’єктивно існуючого запиту на освітні послуги.
Згідно поданих відділом освіти Лисянської селищної ради даних:
Потреба коштів на 2025 рік на функціонування філії становить 1894,9 тис.грн., потреба освітньої субвенції становить 527,5 тис.грн., фактично надається освітньої субвенції 196,4 тис.грн., різниця 331,1 тис.грн. погашається за рахунок коштів місцевого бюджету. Кошторис філії за рахунок коштів місцевого бюджету включає комунальні послуги, оплата енергоносіїв, безкоштовне харчування пільгових категорій дітей та інше і становить 1367,4 тис. грн в т.ч. заробітна плата вихователя дошкільної групи та технічному персоналу - 1037,8 тис.грн.
Сума коштів місцевого бюджету на утримання даного закладу освіти становить 1698,5 тис. грн.
Згідно поданих відділом освіти Лисянської селищної ради даних: Хижинська початкова школа – філія опорного закладу «Лисянський ліцей №1» Лисянської селищної ради Черкаської області, налічує 9 учнів: 2 клас – 4 учнів, 3 клас – 5 учнів. Відсутні 1 та 4 клас. Середня наповнюваність класів – 2,25 особи. Проектна потужність закладу – 170 учнів.
У 4 класі організовано індивідуальне навчання (наповнюваність класу менше 5-ти учнів), внаслідок чого відсутні виховна робота, спортивно-масова та позакласна, що не сприяє всебічному розвитку дітей. Таке комплектування закладу призводить до того, що діти не отримують належного рівня взаємодії одне з одним, не навчаються одне в одного й не бачать прикладів для наслідування, бути конкурентоспроможними у дорослому житті, що порушує права, законні інтереси учнів, їхніх батьків на здобуття якісної початкової освіти.
Освітні послуги надають 1 - вихователь дошкільної групи, 2 - вчителя початкових класів.
Дітей дошкільного віку, які проживають на території с. Хижинці – 9 осіб, станом на 01.09.2025 виповниться: 1рік – 1дитина, 2 роки – 1 дитина, 3 роки – 3 дітей, 4 роки – 2 дітей, 5 років – 1 дитина, 6 років – 1 дитини.
Дошкільну групу Хижинської філії відвідують 7 дітей дошкільного віку, які зареєстровані на території с. Хижинці і станом на 01.09.2025 виповниться: 3 дітям – 2 роки, 4 дітям -3 роки, 1 дитині – 6 років.
Заяв на зарахування дітей до 1 класу Хижинської початкової школи – філія опорного закладу «Лисянський ліцей №1» на 2025/2026 н.р. станом на 04.04.2025 немає. Батьки 1 дитини з с. Хижинці написали заяву на зарахування до 1 класу ОЗ «Лисянський ліцей №1».
З метою забезпечення якісного, безпечного та безперервного освітнього процесу, заклад потребує проведення ремонтних робіт приміщення школи, встановлення дитячого ігрового майданчика для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку, здійснення системи заходів протипожежного захисту, ремонту асфальтного покриття навколо закладу, часткового ремонту харчоблоку.
Проведення реорганізації дасть можливість забезпечити повноцінною виплатою заробітної плати працюючих вчителів та всіх працівників, проведення модернізації та ремонтів класних кімнат, кабінетів та дошкільних груп, поновити оргтехніку, та багато іншого із нагальних потреб закладів.
Згідно ч.2 ст.32 ЗУ «Про повну загальну середню освіту» визначено, що у разі реорганізації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.
На виконання даної норми, з метою забезпечення реалізації гарантій права на здобуття кожним якісної загальної середньої освіти, на даний час проводиться комплекс заходів, які дозволять уникнути незручностей кожного в реалізації права на здобуття загальної середньої освіти.
Отже, прийняття проекту рішення, винесеного на обговорення є важливим та необхідним управлінським кроком, який має під собою соціальні та економічні підстави.
Відповідно до постанови КМУ від 03.11.2010 № 996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики» процедура громадського обговорення витримана організатором у повному обсязі.»